Известие

Collapse
No announcement yet.

В менуала пише: Firing order 1-3-4-2

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • В менуала пише: Firing order 1-3-4-2

    , става въпрос за всички Twin Spark двигатели. Обаче диаграмата на Мотроника друго казва. Ако се съди само по нея би трябвало цилиндрите да работят по двоики. 1-ви с 4-ти и 2-ри с 3-ти. Дали пак менуала не лъже?

  • #2
    Редът на палене на цилиндрите на ТС е 1-3-4-2 , като 99,9 % четири цилиндрови редови двигатели . А в манюала може би пише , че едната бубина захранва 1ви и 4ти цил , а другата 2ри и 3ти . Честно да ти кажа не съм гледал на мойта как си вързани високоволтови кабели , става въпрос за 1,8 8 клапана .
    LANCIA DEDRA 2.0 8V Turbo INTEGRALE
    LANCIA THEMA 2.0 8V
    ALFA ROMEO 155 1.8 8V Silverstone
    ALFA ROMEO 155 1.9 turbo D

    Comment


    • #3
      грешно четеш...заедно са 1 с 4 и 2 с 3 на коляновия вал, като ГМТ! реда на палене си е отделно и е който е в заглавитео на темата ти.


      Даването на газ, води до пристрастяване!
      Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
      Volvo V50 2.0D by RuBig

      Comment


      • #4
        Сега- ред на запалване и работа на дюзите са 2 различни неща. Реда си е 1- 3- 4- 2. А дюзите са на 2 групи- 1 и 3, 2 и 4. Това за Мотроник М1.7.
        Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
        Lancia Kappa JTD '98 -

        Comment


        • #5
          Редът на рабата си е 1-3-4-2,а бобините подават ток в един и същи момент към свещите на цилиндъра,който е в края на такт "компресия",така и към този,който е в края на такт "издухване" - "паразитен цикъл".
          Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

          Comment


          • #6
            Колеги, даите да не се бъркаме сега. Ето прилагам диаграмата на бобините за да се види какво имам впредвид. Всяка една от бобините е свързана и към четирите цилиндъра. Дори да се извади буксата (спре) едната бобина, колата продължава да си работи на четири цилиндъра. И понеже там са три кабела (един маса, а другите два за импулсите които идват от комутаторите) правя логиката, че цилиндрите работят по-двоики (неможе с два кабела да управляваш запалването на 4-ри цилиндъра).
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Така е.
              Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
              Lancia Kappa JTD '98 -

              Comment


              • #8
                Тъй де.Само дето това се отнася до подаването на ел.импулс.Реално само единият от цилиндрите влиза в работен такт.
                Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                Comment


                • #9
                  За реда на работа е едно ,за подаване на запалителен импулс друго, а трето е реда на отваряне на дюзите!!!
                  0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
                  Автогаз сервиз-
                  http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

                  Comment


                  • #10
                    Благодаря ви колеги. Сега вече го разбрах. Това за искра по време на "паразитен цикъл" не го знаех, а то обяснява всичко.
                    Сега ще се опитам да развия темата в малко по-друга насока, за да е максимално полезна. Вече знаем как деиства запалителната система на TS. Излиза, че е много просто сами да си правим диагностика и да откриваме всякакви нередности свързани с нея. Това включва: свещи, кабели, бобини, комутатори, еку и дюзи дори. Какво правим? На леко загрял двигател(за да са по-ниски оборотите на празен ход), изключваме едната бобина(*бобините наи-добре да се изключват при спрян двигател, и после палиш) . Колата остава с по-една работеща свещ на всеки цилиндър. Тогава почваме да изключваме за по 2-3 секунди един по един инжекторите. При изключването на всеки един двигателя трябва да започне да тресе или вибрира (остава на 3 цилиндъра). Ако не, значи съответния цилиндър не запалва или дюзата не впръсква гориво(това второто за дюзата маи само теоретично). Забелязваме си ако имаме цилиндър под въпрос. Същата процедура повтаряме и за втората бобина.
                    И тука идва ред за наи-суперското нещо на Twin Sparka. Ако установиме някакви нередности, винаги може да включим захранването от първата бобина на втората. Ако въпросния цилиндър заработи, значи проблема се свежда до свещи, кабели и бобина. Ако не, значи проблема може да е и в комутатор, еку или връзки между тях. Комутатора и той може да се провери като захранването от първия комутатор се включва на втория. Ако цилиндъра заработи, значи имаме дефектен комутатор. Очаквам от колегите да ме поправят ако някаде съм сбъркал.
                    Хубавото на цялата тази процедура е, че не се изискват никакви инструменти и уреди, и може да се направи за по-малко от 5 мин. Извинявам се и на колегите които си вадат хляба в сервизи, може би някои ще ги е яд, че издавам "таините".
                    Last edited by novalfist; d.m.y г., 15:52.

                    Comment


                    • #11
                      Това едва ли е тайна за всеки, който кара с TwinSpark известно време, но все пак е полезно за новоприсъединилите се или пък за тези, които обмислят такава покупка - за проверка на изрядността на бобините или комутаторите например... Ентусиазмът ти, колега, не е за подценяване - продължавай в същия дух!!!
                      Бивши: 155 2.5 V6, 156 2.4 JTD 150, 166 FL 2.0 CF3
                      Настоящи: 155 2.0 8V - първата любов + 155 2.0 16V донор + 155 2.5 V6
                      Thank you, VFTI, thank you!

                      Comment


                      • #12
                        0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
                        Автогаз сервиз-
                        http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

                        Comment


                        • #13
                          ае таа търсачка за нищо я немате
                          http://clubalfaromeo.com/forum/showt...503#post295503

                          кога ще разберете че на практика на всеки въпрос вече има написан отговор?
                          Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от novalfist Покажи съобщение
                            Хубавото на цялата тази процедура е, че не се изискват никакви инструменти и уреди, и може да се направи за по-малко от 5 мин. Извинявам се и на колегите които си вадат хляба в сервизи, може би някои ще ги е яд, че издавам "таините".
                            Нямаш представа, колко от колегите НЕ знаят къде се намират тези елементи, камо ли да почнат да ги тестват
                            0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
                            Автогаз сервиз-
                            http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
                              ае таа търсачка за нищо я немате
                              http://clubalfaromeo.com/forum/showt...503#post295503

                              кога ще разберете че на практика на всеки въпрос вече има написан отговор?
                              Кефиш ме
                              0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
                              Автогаз сервиз-
                              http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

                              Comment

                              Working...
                              X